dissabte, 13 d’octubre del 2012

Siurana

Avui més que un ruta, us proposem una zona on els esports de natura s'han anat fent forat: Siurana.

Entre les muntanyes de Prades i la Serra del Montsant, majestuós s'alça un cingle coronat per un poble amb un encant únic. La seva localització el converteix en un punt perfecte des d'on iniciar rutes i més rutes per un entorn preciós com el del Priorat.

A més, l'enclavament especial de Siurana fa que sigui un punt de peregrinatge mundial per a practicar escalada. I quan us dic mundial, em refereixo a que és molt normal estar caminant per alguna de les moltes rutes marques i sentir parlar anglès, francès o qualsevol altre idioma; de fet, l'última vegada que hi vaig anar em vaig trobar amb uns nois d'Australia que només havien vingut a Catalunya a escalar.



A més, als peus de Siurana hi ha un embassament on s'hi practiquen esports d'aigua, com kayak o piragüisme!

Ja sabeu que a mi m'agraden les llegendes i no puc acabar aquesta entrada sense explicar-vos que a Siurana encara es conserva la marca de la peülla del cavall blanc de la Reina Mora Abdelassia que va decidir saltar cingle avall abans de ser presa pels cristians en la conquesta de Siurana. Acosteu-vos al Salt de la Reina Mora i busqueu la marca a terra.

Passejant pel poble i pels senderons, respirareu una pau que segur que us hi fa tornar, a Siurana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada